Thursday 20 December 2012

iPhone 5 bermula dengan RM2199

Assalamualaikum & salam 1malaysia...


iphone 5 telah dilancarkan secara rasmi di malaysia pada november lalu oleh maxis & apple. ini kerana maxis menawarkan pakej2 yang hebat untuk miliki iphone dengan harga yang murah untuk setiap pakej iValue plan..

Memandangkan fungsi yang hebat yang dimiliki oleh iphone kini  membuatkan harga iphone 5 boleh dikatakan mahal dan berpatutan dengan kualitinya dimana tiada lagi saingan sehebat iphone ini. jika anda mungkin tidak sehebat iphone 5.

Harganya bermula dengan RM2,199 iaitu iPhone 5 berkapasiti 16GB dengan pilihan warna hitam atau putih.. itu jika anda beli di apple store. mungkin harganya mahal sedikit apabila anda membelinya di kedai2 phone yang lain.

walaupun harganya boleh dikatakan agak mahal tetapi ianya sangat berlaloi dimiliki kerana system baru yang telah dinaik tarafkan pada iphone kini dimiliki oleh iphone 5 antaranya camera yang lebih awesome dengan adanya fungsi iSight Camera. resolusi screen lebih tinggi (HD) dihebatkan lg dengan retina display.

 fungsi CDMA yg baru dengan gabungan LTE chip dimana internet akan menjadi lebih pantas. iphone 5 kini didatangi dengan fungsi facetime yang lebih mantap dengan resolusi kamera semasa facetime adalah 720p dimana sebelum ini iphone hanya menyediakan VGA sahaja untuk facetime.

rakaman video dengan lebih jelas ditambahkan lagi dengan penstabil video yang lebih berfungsi berbanding dengan penstabil yang ada pada 4s.  turut juga mempunyai facedetection pada camera.

yg paling menarik adalah iphone 5 dikuasakan lagi dengan chip pemproses yg berkuasa tinggi (powerful) iaitu A6 chip. ianya serasi dengan ciri & kehendak komponen dalaman yg berkuasa ada pd iphone 5.

ini adalah asas fungsi bg iPhone 5.
selebihnya anda boleh buat perbandingan disini http://www.apple.com/asia/iphone/compare-iphones/

dan jangan lupa Like page kami! http://facebook.com/bualkomputer



Artikel Berkaitan