Saturday 19 June 2010

window7 (mahal tapi berbaloi)

Setelah Windows 7 dilancarkan secara rasmi diseluruh dunia pada 22 Oktober yang lepas, Microsoft Malaysia telah melancarkan Windows 7 di Malaysia secara rasminya hari ini, dan anda sudah boleh mendapatkan Windows 7 di kedai komputer berhampiran mulai hari ini.
Windows 7 yang menjadi ganti kepada Windows Vista ini membawakan pelbagai perkara dan fungsi menarik, disamping didatangkan dalam tiga bentuk variasi yang berbeza, iaitu Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate. Berbeza dengan harga OEM tempoh hari, harga Windows 7 bergantung kepada tukaran wang asing, dan secara kasarnya, berikut merupakan harga jualan Windows 7 versi penuh;

-Windows 7 Home Premium=RM525.00
-Windows 7 Professional=RM855.00
-Windows 7 Ultimate= RM903.00

Menariknya, pada 7 November 2009, pada pukul 7 petang, Microsoft bakal menjual 777 salinan Windows 7 pada harga diskaun sebanyak 30%, membolehkan para pengguna mendapatkan sistem operasi yang digunakan ramai itu pada kadar yang lebih berpatutan daripada biasa.


(apa komen anda tentang window baru ni. mahal kan. Tapi aku dah pakai window ni. Best. Ringan kalau nak dibandingkan dengan window vista. Graphic dia pon cantik.  Aku pernah pasang kat member aku, dia pakai laptop lama. pentium 3, 512 mb Ram. pun bleh bawak. Kira berbaloi la pakai window ni walaupun mahal. 1 lagi cerita aku dengar, pasal window xp. Dengar citer bulan 4/2010 dah abis perkhidmatan nya. tol ker?? ader sesaper tau citer ni. bagi yang berminat nak dapatkan window 7 tu.. Tapi yang copy jelah leh kontek saya di aimanfarhan@Live.com.my



Artikel Berkaitan