Saturday 16 October 2010

Ninja Saga - Facobook games




Ninja saga adalah permainan yang berformatkan flash yang tersedia di setiap account pengguna facebook.
Permainan ini adalah permainan pertarungan ninja yang mengikut level dan kekuatan setiap ninja.  Pertama kali bermain permainan ini ia akan memberikan pilihan elemen kuasa iaitu air, api, petir, tanah dan angin. Setiap pemain hanya perlu memilih 1 untuk dijadikan kuasa utama dan kemudian anda boleh pilih lagi 1 elemen kuasa. Bermakna anda hanya boleh memilih 2 jenis kuasa  sahaja. Jika inginkan  elemen kuasa anda lebih dari 2, permainan ini meminta anda membayar – melalui creadit atau sebagainya. Kebiasaannya pemain menggunakan 2 elemen sahaja, kerana itu pun sudah mencukupi dan bersuaian dengan level.

Jalan Cerita permainan  ini..:-
Kuasa, agung, suci, bagi generasi lagenda dari lima Wali tersebar di seluruh tanah ninja. Wali ini dikatakan mempunyai kekuatan tak terbayangkan. Dengan lima mereka menggabungkan kekuatan, lebih dari cukup untuk menghancurkan tanah. Satu-satunya bukti kewujudan Wali 'adalah saat Perang Besar Shinobi, perang yang hampir musnah masing-masing dan setiap marga. Kages lima desa besar Api, Bumi, Angin, Air dan Lightning digunakan wali mereka untuk membawa keamanan sebagainya itu tanah. Sebuah peristiwa bersejarah di mana setiap orang saksi telanjang sebagai lima Wali dipanggil; Phoenix Flame of Ra, Medussa Ular Laut, Great Angin Kabuto, Sodom dari Pasir dan Lightning Ape Kong.

Akhir Perang isyarat akhir bergantung untuk menghidupkan Wali '. Para Kages bersetuju untuk menyekat Wali mereka dalam penyegelan tatal dan tetap tersembunyi di kuil dibina di berhampiran masing-masing desa. Sepuluh tahun kedamaian akan berlalu, kisah para Wali agak dilupakan. Tetapi bayangan yang tersembunyi dalam kegelapan akan memecah kesunyian ini dan sekali lagi berusaha untuk membawa kekacauan ke dalam tanah, merompak semua lima gulungan dari desa-desa besar. Iman tanah akan berada pada tangan ninjas api muda yang akan terjebak di tengah ini grand tatal rompakan. Ninja akan menjadi ... Anda?

Artikel Berkaitan