Thursday 16 December 2010

Object Dock aplikasi shortcut icon menarik untuk windows anda

shortcut icon deikenali sebagai pintas icon untuk digunakan diklik secara pintas tanpa memasuk banyak2 folder.. ia selalunya akan berada pada halaman desktop windows anda.. icon boleh disusun secara sesuka hati mengikut selera anda sama ada bersepah sepah atau tersusun mengikut kategori tertentu seperti  jenis aplikasi atau folder akan di lablekan dan di groupkan..
jadi sekarang saye nak cerita pasal aplikasi shortcut icon yang menarik dan  telah ramai gunakannya.. ia nampak seperti icon yang barada pada sistem operasi MAC OS yang tersusun panjang dibawah atau tepi..

yang menarik ia mempunyai pergenrakkan animasi yang cantik apabila anda menghulurkan tetikus anda pada icon2 tersebut dan semasa anda klik pada icon untuk menjalanan perisian tertentu ia akan menonjolkan gerak animasi ringkas seperti bergoyang  atau berpusing mengikut tetapan yang anda tetapkan..

yang istimewanye aplikasi ni mneydiakan beberapa aplikasi tambahan seperti jam, kalendar, suhu tempatan mahu pun luar, dan cuaca...
anda boleh mengubah tema object dock anda dengan tema menarik yang telah disediakan pada tetapan object dock.. bukan sahaja tetapan tapi jika anda nak lagi tema/skin yang best2 object dock menyediakan laman web untuk anda memilih skin dan dimuatturun secara percuma..

untuk memuat turun perisian ini..:
anda perlu memilih yang FREE DOWNLOAD.. jika mahukan yg full version & simple..
jika pilih yang PLUS anda perlu bayar atau versi percubaan beberapa hari..: PLUS ini versi istimewa berbanding FREE tapi jika nk lebih fungsi die pilih la PLUS.. tp yg FREE pon ok jugak.. best jugak..
untuk windows xp, vista dan 7

Artikel Berkaitan