Monday 13 December 2010

Uji kecekapan menaip

kepada sesiapa yang suka menaip terutama kepada orang yang selalu membuat kerja yang ada kenemengena dengan taip komputer ni.. terutama kat pejabat la.... tidak lupa juga kepada kaki blogger macam saya ni yang suka menaip untuk update blog.. memang la kene maip kalo tak, tak update la blog jawab nyerr...


anda boelh menguji kepantasan dan kecekapan anda apabila anda menaip keyboard komputer anda dengan adanya aplikasi secara online ini tidak perlu install apa2 pun.. anda cuma pergi ke laman webnya dan teruskan bermain... huhu)) pergi ke laman ini ( http://keybr.com ) dan anda boleh teruskan mencuba dan test kecekapan anda..

disitu ia akan sediakan perkataan english yang perlu anda taip.. tetapi bagi yang mahukan bahasa melayu anda boleh setting semula tetapan yang tersedia itu dengan:

1. klik pada (Random text, )

2. kemudian pilih klik (web site/blog)
3. kemudian masukkan url apa2 laman web atau blog.. sebagai contoh saya letak url laman blog bual komputer.blogspot.com..
4. selesai tetapan.. klik start..
dan sekarang anda boleh uji kepantasan anda dengan manaip perkataan bahasa melayu mengikut laman web anda letak seperti bual komputer.. bual komputer adalah entri bahasa melayu.. jd terkeluarlah perkataan bahasa melayu mengikut entri...dan blog...

Artikel Berkaitan