Monday 21 February 2011

Tinjau Apple MacBook Air

Apple adalah produk lain dari yg lain... berbanding dengan produk2 setanding apple... ia mempunyai ciri eksklusif dari segi sistem operasi dan sebagainya... seperti laptop atau notebook... ia menggunkan sistem operasinya tersendiri tidak seperti notebook lain yang hnya bergantung pada windows... apple macbook mengunakan sistem operasinya sendiri seperti MAC OS...

produk sebegini amat sesuai bagi kalangan professional dalam pekerjaan bersar2 besaran, bisnes, serta professional dalam bidang multimedia... bukan kalangan pengguna yg mampu mengendali mac ini... kpd sesiapa yang udah biasa sahaja yang mahir menggunakannya... kerana, dari segi penerimaan program2 tidak sama seperti penerimaan program2 di windows... ia mempunyai program2 yg tersendiri dan khas untuk mac.. anda boleh cari dilaman-laman software seperti cnet.com & sebagainya.. disitu ada menyediakan perisian untuk MAC  dan sistem operasi lain...

itu saya cerita tentang isistem operasi..
ok.. berbalik kepada apple macbook air ini...
mempunyai ciri fizikal yang sgt menarik serta eksklusif...
bntuk badan nipis... serta ringan...

Semua Flash-Storage.
Instant-on gratifikasi. 
Jika anda mempunyai iPod, iPhone, atau iPad, anda sudah mengambil keuntungan dari semua yang simpanan flash yang ditawarkan: kehandalan, kelajuan, dan kecekapan. Jadi keputusan untuk menggunakan simpanan flash di notebook ultracompact seperti MacBook Air masuk akal. Flash membolehkan anda untuk mengakses data dengan cepat, dan memberikan MacBook Air kemampuan menakjubkan untuk tetap dalam mod siap sedia selama 30 days.1 Yang bererti anda MacBook Air bentak dalam sekejap, adakah anda membukanya besok, minggu depan, atau seterusnya bulan.

Multi-Touch trackpad.
cinta pada klik pertama, tekan, dan tatal.
MacBook Air baru merangkumi Multi-Touch trackpad luas dengan desain buttonless, sehingga  boleh klik di mana sahaja. Multi-Touch trackpad juga membolehkan anda pinch, swipe, atau memainkan untuk menyesuaikan gambar, memperbesar teks, atau wang muka melalui album foto. Cuba  empat jari, menggesekkan atas atau ke bawah untuk menggunakan Expose dan menggesekkan kiri atau ke kanan untuk beralih di antara aplikasi yang aktif. Atau melakukan drag tiga-jari baru untuk memindahkan tetingkap anda dari satu tempat ke tempat lain.

Prestasi mudah alih.

NVIDIA GeForce Graphics.
Power bergerak.
MacBook Air ciri NVIDIA GeForce 320m prosesor grafik - yang sama digunakan pada MacBook Pro 13-inch. Dengan meningkatkan prestasi lebih dari 2x bahawa dari MacBook Air-generasi sebelumnya, 2 prosesor grafik NVIDIA menyediakan kelajuan yang luar biasa dan kekuatan untuk foto browsing, menonton filem, atau bermain game. Hal ini juga membuat semua hal sehari-hari yang anda lakukan pada MacBook Air - seperti menulis e-mel dan berselancar di web - cepat dan hemat tenaga.

Prosesor Intel Core 2 Duo.
Ukurannya kecil. Besar terhadap prestasi.
 
MacBook Air berat kurang daripada tiga kilogram, tapi itu adalah kelas berat di mana ia menghitung. Intel Core 2 Duo prosesor mendapatkan pekerjaan yang dilakukan cepat. Sehingga anda dapat setiap bit yang produktif di MacBook Air - tetapi di lebih banyak tempat. Live-blog acara tahun ini langsung dari lantai konvensyen. Sempurna persembahan jualan pemenang dari terminal lapangan terbang. Cite ke T dari tumpukan perpustakaan rujukan. MacBook Air membolehkan anda melakukan segala sesuatu yang perlu anda lakukan bila-bila masa dan di mana-mana itu perlu dilakukan.

Artikel Berkaitan