Thursday 24 March 2011

Kemunculan Firefox 4 versi stabil - (Download)

Dari versi yang terdahulu dimana anda pernah menggunakannya iaitu versi 3. lebih.., kemudian muncul pula versi 4 dalam proses percubaan atau kawalan prestasi kesetabilan firefox 4 iaitu versi BETA..

DAN SEKARANG.. Muncul pula versi firefox 4 dimana beta sudah dihapuskan dan versi 4 ini amat stabil prestasinya berbanding versi beta dan versi sebelumnya seperti 3..

sudah berbulan-bulan saya menunggu untuk kemunculan firefox versi 4 yg stabil dan hari ini telah muncul dengan design / susunan yg menarik.. nampak seperti browser chrome dan membuatkan ianya lebih cantik apabila anda install theme pada firefox 4 ini...

saya sendiri telah menggunakannya dan ia kelihatan memuaskan dari segi browser yg agak cepat dan lebih cepat berbanding anda guna versi sebelumnya..

mempumyai tab transparent pada setiap tab & memudahkan untuk anda membuat bookmark dan uruskan book mark dengan mudah..

Firefox 4 pada komputer saya yg telah disetkan Personas/background.


kepada pengguna firefox, untuk dapatkan versi ini, anda tidak perlu download dilaman web firefox.. anda cuma perlu ikut step dibawah untuk update firefox anda:

1. Buka firefox anda..
2. klik pada Tools..
3. klik pada Check for update
4. kemudian proses semakan update dijalankan.. dan anda perlu klik update firefox..
5. tunggu proses download update selasai.. apabila dah selesai, klik restart firefox... kemudian anda restart dan muncul semula.. firefox 4 telah tersedia pada komputer anda sekarang...

jika step diatas tidak berjaya untuk update, sila Uninstall semula firefox 3 anda.. dan dapatkan Firefox 4 disini..
dan tidak lupa juga kepada sesiapa yg tidak mmpunyai firefox dlm komputer, boleh la dapatkan disini..

Artikel Berkaitan