Wednesday 30 March 2011

Susun Harddisk anda dengan Smart Defrag 2

sebelum ini saya ada post tentang defrag.. tapi sebelum ini yang saya share versi lain & lain syarikat keluaran dan yang ini juga keluaran syarikat lain yg mengeluarkan perisian percuma untuk anda defrag komputer anda atau maksud lain susun fail tidak sepatutnya bersepah di dalam sistem dan simpanan anda.

 ini memberikan tahap ketahanan harddisk anda berfungsi serta memantapkan lagi pretasi dan kecekapan proses komputer anda.. seeprti apa yang diterangkan pada post yg lalu tentang defrag ni: klik sini..post lama tentang defrag.. dan entri lama juga tentang cara2 guna perisian percuma defraggler.. 


ok.. saya nak share pulak lagi perisian percuma defrag mungkin yg lebih baik dari yang lain atau sebaliknya...
cara penggunaan yang sgt simple.. x bnyak songeh.. seperti anda guna defraggler... dan seperti mana anda guna defragmenter yg sudah tersedia dlm windows..

ok.. beza yang tersedia dlm windows dan yang perisian lain adalah.. dlm defrag yg dlm windows tu fungsi dia sama.. kerja dia susun fail jugak.. tp yang perisian luaran seperti defraggler dan smart defrag lebih baik kerana ia mempunyai fungsi update & dpt mengemaskini fungsi terbaru dan versi terbaru dari pengeluar...

kalau  nak download smart defrag klik sini.. versi 2.0 untuk windows.. lihat skrin shot sini http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

Artikel Berkaitan