Sunday 13 November 2011

[Video] Photoshop tutorial - Neon Text

gambar original yg telah saya neonkan.. :) klik pada gambar untuk resolusi tinggi..

salamsejahtera kpd pelawat bualkomputer... kali ini saya nak share cara-cara (tutorial) buat neon text menggunakan perisian mengedit yang popular iaitu photoshop...
teknik yang saya gunakan ialah mengambil latar belakang batu retak yang asalnya terang dan digelapkan supaya nnt boleh di lawankan dengan neon text tersebut.... ini adalah basic saya dalam teknik ini.. maybe anda boleh buat lebih lagi dengan daya kreatif anda..

font yang saya gunakan adalah font neon.. dimana anda boleh dapatkan pelbagai jenis font yg menarik ni dafont.com....

ikut langkah yang disediakan dlm video yang telah saya buat ni... selamat mencuba...

Artikel Berkaitan