Thursday 1 March 2012

Download Windows 8 Consumer Preview (Beta)

salam sejahtera & salam 1 malaysia...


dah lama juga saya tak update bk ni... kebetulan juga saya teringat tentang pelepasan windows 8 consumer preview pd tarikh 29.2.12 yg lalu... rujuk entri ni: http://www.bualkomputer.com/2012/02/windows-8-consumer-preview-beta-akan.html

ok.. untuk maklumat tentang Windows 8 consumer preview (beta) ini, saya akan post kemudian hari disebabkan saya belum test apa2 lagi & masa tidak mencukupi untuk saya melakukan semua ini atas urusan yang lebih penting.. ape pun saya kene juga utamakan BK ni...

seperti biasa Windows 8 (beta) ini menyediakan dalam engine 32bit & 64bit dimana 32bit boleh dijalankan pd computer yg mempunyai pemproses 32bit manakala pemproses 64bit boleh kedua duanya...

untuk persediaan saya sudah pun download file windows 8 dlm format .iso dan seterusnya mungkin saya akan installnya dalam virtual machine (virtual box) dimana ianya tidak perlu install terus kedalam partiton disebabkan partition saya terlalu padat & tak dapat nk menampung file2 dari windows 8...

Berikut keperluan secara minimum untuk install windows 8 consumer preview:
-1ghz processor or faster processor..
-1GB RAM (32Bit Win8) & 2GB RAM (64Bit Win8)
-16GB available harddisk space (32bit) or 20GB harddisk space for 64bit...
-DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver
-1024x768 minimum screen resolution

ape pon kat bawah ni link windows 8 consumer preview (beta)..
- Windows 8 Consumer Preview - 32Bit
- Windows 8 Consumer Preview - 64Bit

Product Key: DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J


INTRODUCTION VIDEO..~




Artikel Berkaitan