Thursday 6 September 2012

Kualiti Camera Nokia Lumia

salamsejahtera & salam 1malaysia...


Nokia kini mencetuskan kemunculan telefon pintar Nokia Lumia yang dikatakan antara product yang berjaya dikeluarkan dengan pelbagai fungsi yang baru mengikut peredaran teknologi terutama apabila mempunyai banyak pesaing seperti smart phone android samsung & ios apple..

Lumia didatangi dengan pelbagai siri seperti lumia800, lumia900 dan lain2 yang mempuyai perbezaan spec mengikut siri dan juga harga.

Nokia lumia kini delengkapi dengan sistem operasi windows phone dimana ianya setanding dengan os popular lain.

dengan kedatangan nokia lumia kini, nokia menyempuarnakannya dengan menaiktarafkan kualiti image kamera pada nokia lumia.
memang tak dapat dinafikan lagi lumia adalah antara smartphone yang mempunyai kualiti kamera yang menakjubkan dengan fungsi autofocus, jumlah pixel yang tinggi, macro & lain2 yang membuatkan image yang anda ambil berkualiti tinggi (HD)...

Tidak lupa juga apabila anda record video kerana lumia mempunyai fungsi hd video recorder dengan kualiti pixel yang tinggi, autofocus, macro, jumlah zoom yang berpatutan serta tidak menggangu image menjadi rosak apabila telah di zoom. begitu juga dengan rakman suara yang sangat jelas apabila sedang record video..

fungsi kamera pada lumia setanding dengan camera digital biasa malah boleh dikatakan lebih baik dari kamera digital biasa & mungkin juga dslr... :D

anda boleh review spec camera pada lumia disini..: http://www.nokia.com/my-en/products/lumia/

anda juga boleh view video sample rakaman video yang diambil menggunakan smartphone lumia..
 


Artikel Berkaitan