Sunday 28 October 2012

Kemunculan Windows 8

assalamualaikum & salam 1 malaysia...


seperti yang dijanjikan oleh microsoft mengenai pelancaran produk system operasi yang terbarunya yang akan dilancarkan pada bulan ini telah terlaksana dengan sempurna & telah pun dilancarkan di malaysia serta dipasarkan diseluruh pengedar microsoft yang sah diluar sana..

terdapat banyak komen yang positif daripada pengguna tentang system operasi windows 8 yang terbaru ini disebabkan kemunculannya mendatangkan fungsi & antaramuka yang lebih mesra pengguna serta menarik apabila berdepan dengannya.

dalam windows 8, microsoft membina 2 antaramuka depan/home iaitu desktop seperti windows terdahulu & yang terbaru iaitu antaramuka Metro UI dimana ianya sebagai altenatif utama dalam segala reka bentuk yang menarik dalam windows 8 ini. pengguna tak perlu bimbang akan desktop seperti dahulu kerana microsoft tidak lagi menghapuskan paparan tersebut dan masih boleh dinikmati seperti mana anda nikmati windows 7.

windows 8 adalah system operasi yang mengikut peredaran technolgy dimana ianya bukan sahaja boleh dinimati pada notebook & pc dirumah, malah ianya tersedia untuk kegunaan pada tablet. tablet2 windows 8 kini sudah banyak dikeluarkan oleh syarikat komputer yang popular begitu juga dengan laptop & komputer dirumah.

setakat ni sahaja mengenai windows 8.. akan dtg saya akan update lebih lanjut tentang system operasi windows 8 ini. terima kasih...

Artikel Berkaitan