Sunday 30 December 2012

Apple menarik balik tuntutan paten terhadap Samsung Galaxy S3 Mini


Assalamualaikum & salam 1 malaysia...


pembina device canggih iPhone (apple) menarik balik dakwaan pelanggaran dalam pertukaran untuk jaminan bahawa Samsung tidak akan memasarkan telefon pintar di Amerika Syarikat

Apple telah bersetuju untuk menarik balik tuduhan pelanggaran paten terhadap Samsung baru Galaxy S3 mini dalam pertukaran untuk jaminan bahawa Korea Selatan elektronik gergasi tidak akan memasarkan telefon pintar di Amerika Syarikat.

Apple mendedahkan perjanjian itu 28 december 2012 dalam satu kenyataan dengan Mahkamah Daerah AS untuk California Utara. Samsung membalas bahawa S3 Mini adalah tersedia untuk pembelian di Amerika Syarikat, bagaimanapun Apple menyatakan bahawa telefon pintar baru telah disenaraikan di etalase AS Amazon dan telah dibeli dan dihantar ke alamat AS berganda.

"Apple akan bersetuju untuk menarik balik tanpa menjejaskan permintaan itu termasuk Galaxy S3 Mini dalam kes ini memandangkan perwakilan Samsung bahawa ia tidak membuat, mengguna, menjual, menawarkan untuk menjual, atau mengimport produk itu ke Amerika Syarikat," Apple berkata dalam pemfailan.


Sumber rujukan: CNET.COM

Artikel Berkaitan