Monday 1 April 2013

Ringkasan Berkenaan Samsung Galaxy Grand

assalamualaikum & salam sejahtera..

samsung kini merialisasikan impian pengguna untuk memiliki telefon pintar yang bersaiz besar serta mempunyai kemampuan pemproses dua teras yang mampu dimiliki semua dengan ciri yang memuaskan seperti smartphone yang lain.


mengikut apa yang saya lihat pada spec yang ada pada galaxy grand, ia sememangnya bertepatan dengan keperluan sistem operasi yang digunakan dalam grand iaitu android 4.1 jellybean dengan pemproses dua teras yang mampu menampung setiap yg ada pada jellybean.

begitu juga dengan spesifikasi dari segi penggunaannya seperti screen 5 inci yang besar dan hampir sama saiz dengan screen galaxy note membuatkan grand mempunyai kelebihan yg setiap pengguna perhatikan disitu.
Jumlah 8 megapixel kamera yang setanding dengan galaxy s3 serta fungsi capture & recordnya juga sama seperti galaxy s3 yg membuatkan gambar anda berkualiti tinggi yg disertakan dengan resolusi gambar yg tinggi (HD).

sesuatu yg terdekat mengikut keseluruhan Apa yang saya lihat pada galaxy grand adalah designnya sama seperti galaxy s3 serta fungsinya seperti perisian yg ada juga pada s3.
jumlah kapasiti storan data dalamannya adalah 8GB dan ianya juga tersedia untuk slot micro sd.


antara fungsi baru yg telah dibina untuk galaxy grand ini adalah seperti fungsi dua sim dimana anda boleh memasukkan dua sim kad kedalam phone. mungkin juga dengan fungsi dua sim ini pengguna akan menggunakan sim 1 untuk menghubung dan sim 2 untuk internet broadband.. :D






Artikel Berkaitan