Saturday 15 June 2013

4 Perkara iOS 7 Beritahu Untuk iPhone Akan Datang



Apple telah memainkan permainan yang cukup lama untuk menyimpan rahsia yang dikawal ketat, tetapi melihat lebih dekat beberapa IOS 7 ini kurang dikenali ciri-ciri petunjuk di beberapa perubahan perkakasan kita perlu bergantung kepada (atau tidak) untuk iPhone seterusnya - dan mungkin untuk iPad yang akan datang, juga.

Peningkatan kamera.
Ia tidak mengambil masa untuk menaik taraf OS untuk meneka bahawa Apple akan meningkatkan kamera masih hidup dan perkakasan merakam video. Itulah yang diberikan.
Sekarang di sini adalah sedikit bukti: IOS 7 menyokong merakam video 60fps, manakala 30fps adalah standard telefon pintar.
Ini bermakna bahawa iPhone seterusnya dapat menguasai dua kali maklumat dalam jangka masa yang sama, pada resolusi 1080p HD.
Yang akan membuat video lebih lancar dan kurang tersentak-sentak daripada sebelum ini, terutamanya apabila anda menembak objek bergerak atau panning kamera. Video ditangkap pada 60fps juga lebih sesuai untuk menghasilkan video gerak perlahan.

Sensor baru.
Kita tahu bahawa IOS 7 menyokong pengukur sudut lerengan, yang merupakan alat untuk mengukur cerun, ketinggian, atau menurun, terutamanya berkaitan dengan graviti.
Apa yang kurang jelas ialah jika Apple menambah sensor fizikal baru cara yang Samsung lakukan dengan barometer Galaxy S4 dan sensor kelembapan, atau jika ia menyusun data diukur dari sensor yang sedia ada.
Katakan demi hujah bahawa ia adalah satu sensor fizikal. Mengukur masa nyata cenderung telefon anda boleh menarik dalam pelbagai aplikasi, berkata perubahan perspektif di atas peta 3D, atau mungkin mengesan perubahan ketinggian anda dari masa ke masa pada aplikasi kecergasan luar.
Mungkin ada manfaat tambahan dalam permainan, serta, terutama untuk permainan realiti diperkukuhkan yang bergantung kepada pengetahuan yang tepat lokasi ruang anda untuk plot persekitaran anda atau langkah seterusnya.

new toggle button.
IOS telah lama termasuk butang silinder untuk bertukar-tukar skrin, yang boleh anda dapati di lokasi-lokasi seperti menu tetapan. IOS 7 perubahan bentuk, menjadikan mereka pendek.
Ia adalah lebih daripada mungkin bahawa Apple akan mereka bentuk bunyi perkakasan iPhone toggle di tulang belakang sebelah kiri untuk sepadan dengan reka bentuk OS. Ada satu precedent perkakasan untuk ini juga. Itulah reka bentuk yang tepat sama melintang-gelongsor yang kita lihat dalam tablet mini iPad.

tiada NFC
tidak kelihatan sokongan NFC, atau komunikasi medan dekat, dalam iPhone 5, dan jika pelaburan Apple dalam protokol AirDrop tanpa wayar merupakan satu petunjuk, membuatkan ragu-ragu melihat dalam generasi akan datang.
Apple setakat ini telah memilih untuk mengelak menoreh NFC fizikal untuk pembayaran mudah alih dan kandungan perkongsian dengan bersandar kepada penyelesaian perisian: Buku untuk pembayaran dan tiket, dan AirDrop untuk berkongsi gambar dan video.

Artikel Berkaitan