Monday 6 September 2010

Zorin 0S Sistem Operasi Baru!!



Zorin OS screenshot 3Zorin OS adalah sistem operasi multi-fungsional yang dirancang khusus untuk pendatang baru Linux yang ingin mempunyai akses yang mudah dan halus untuk perisian open source. Hal ini didasarkan pada Ubuntu Linux yang merupakan sistem operasi paling popular di dunia.

OS Zorin ciri unik Lihat Changer program yang membolehkan pengguna untuk menukar antara muka pengguna dengan satu sentuhan butang. Hanya klik baik pada Windows 7, Windows XP atau Linux antaramuka GNOME di Zorin OS Core dan Pendidikan dan desktop anda kelihatan dan berperilaku sesuai. Versi Premium (Zorin OS Gaming, Multimedia dan Ultimate) juga termasuk Mac OS X, Windows Vista dan Windows 2000 kelihatan.

banyak keuntungan Zorin OS 'adalah sebagai berikut:
Zorin OS adalah dalam kerana praktikal tidak ada risiko mendapat virus atau malware.
Zorin stabil OS adalah sistem operasi dan kuat kerana berasaskan pada Ubuntu Linux, salah satu sistem yang paling dapat diandalkan di dunia.
Zorin OS adalah out-of-the-box penyelesaian perisian
Zorin OS adalah sistem operasi yang sangat cepat. Hal ini diuji untuk menjadi sekitar 4 kali lebih cepat dari Windows 7.
Zorin OS sedia di lebih daripada 55 bahasa.
Zorin OS adalah sistem operasi yang sepenuhnya dapat disesuaikan.
OS Zorin datang pra-pasang dengan suite OpenOffice termasuk pengolah kata, spreadsheet dan perisian persembahan, web browser Firefox, pelanggan e-mel Evolution, pemain muzik Rhythmbox, video player Totem, editor gambar GIMP, banyak multimedia codec dan banyak lagi.

Zorin OS screenshot 1OS Zorin memberikan fleksibiliti lebih banyak pengguna. Hal ini membolehkan mereka untuk menggunakan OS Zorin bersama sistem operasi anda dan menjalankan program Microsoft Windows di Zorin OS dengan bantuan WINE dan PlayOnLinux. Ujian menunjukkan bahawa sebahagian besar aplikasi Windows berjalan lebih cepat di Zorin OS dari dalam Microsoft Windows. Zorin OS Windows meniru antara muka pengguna grafik yang memudahkan pengguna Windows untuk beroperasi Zorin OS Windows atau berhijrah bersama itu.

Zorin OS menggunakan GNOME Desktop Environment. Ini adalah open source, yang bermaksud bahawa setiap orang boleh mengubah apa pun dalam sistem operasi sesuai keinginan mereka.

Zorin OS dibina dengan bantuan masyarakat, bahkan Anda boleh menyumbang untuk projek OS Zorin! (Lihat halaman Forum). Kita telah disebutkan hanya ciri-ciri dan keuntungan dari Zorin OS di sini, tetapi anda boleh mendapatkan gambar yang lebih besar dengan melihat Screenshots, Video, atau dengan hanya mendapatkannya.

Zorin OS 3 Core dan Zorin OS 3 Educational SEKARANG SEDIA UNTUK DIMUAT TURUN SECARA PERCUMAGambar-gambar download di bawah ini dikemas dalam format fail iso ..Untuk menyalin fail iso. Ke DVD kosong anda memerlukan sebuah program yang terbakar. Anda boleh menggunakan ImgBurn yang merupakan program tidak. Jika anda tidak boleh menggunakan DVD, anda boleh membakar iso. Ke stik USB dengan menggunakan UNetbootin. Untuk penggunaan pemasangan lengkap klik di sini.

Artikel Berkaitan