Saturday 23 October 2010

Pemain DVD Blu-Ray


Sekarang ini ramai penggemar menonton movie/filem di pemain CD atau DVD. jika dibandingkan CD dgn DVD, DVD lebih baik dari segi resolusi dan ciri-ciri HD itu kita seakan-akan nampak dan selesa dipandang.
Ramai juga tidak tahu membezakan Resolusi kedua-dua jenis cakera CD daN dvd tersebut.
contoh pandangan BLUE RAY


DVD Blue ray adalah teknologi yang menawarkan resolusi sesuatu grafik atau movie menjadi lebih baik dan cirinya jauh lebih baik dari ciri DVD biasa. blue ray mempunyai ciri 3D HD yang baik.Walaupun DVD mempunyai pandangan yang baik, jika dibandingkan DVD biasa dengan DVD blue ray yang dikatakan mempunyai kelebihan yang menarik dari segi resolusi HD...
sesetengah orang tidak dapat membezakan yang mana lebih baik dan yang mana tidak baik, mereka menganggap DVD yg mereka tonton itu sama sahaja resolusinya. anda perlu melatih diri anda dengan pandangan yang lebih menarik dengan membuat pelbagai perbandingan dan perbezaan dengan sesuatu pandangan dan jenis pandangan tidak kira resolusi komputer, lcd tv atau lain2 yang memainkan peranan sebagai pemain CD, DVD ATAU BLUE RAY DVD..

pemain cakera yang disertakan teknologi blue ray boleh didapati pada pelbagai jenama seperti sony, panasonic, LG, dan banyak lagi.
harga yang dijuah dianggarkan jauh lebih mahal dari pemain dvd biasa dan mengikut jenama dan kualiti barangan tersebut.

Artikel Berkaitan