Thursday 28 October 2010

Counter-Strike : Game

Counter-Strike, lazim diringkaskan ke CS, atau CS:S untuk Counter-Strike: Source, adalah berdasar-pasukan, taktikal penembak orang-pertama permainan dimana berasal dengan Jumlah mod tukaran dicipta oleh Minh "gooseman" Le dan Jess Cliffe, dari Valve Software penembak orang-pertama, Half-Life. Permainan ini telah dikembangkan ke dalam siri sejak keluaran asalnya, dimana sedang termasuk Counter-Strike: Condition Zero dan Counter-Strike: Source.
Counter-Strike melagakan satu pasukan dari counter-terrorist terhadap satu pasukan dari terrorists dalam pusingan pertandingan menang dengan lengkapkan objektif atau hapuskan pasukan lawan. Jelmaan terkini dari permainan ini, Counter-Strike: Source, adalah berdasarkan pada enjin Source yang dibangunkan untuk Half-Life 2. Tanda pengaruh meluas Counter-Strike boleh dijumpai dalam mod untuk permainan seperti Quake III Arena, Unreal Tournament, dan lain-lain penembak sendirian seperti Global Operations, Americas Army, Call of Duty dan banyak lagi.
Laksana Mei 2006, Counter-Strike ia masih penembak orang-pertama online terluas dimainkan di dunia. Pada 2002 terdapat lebih 30,000 berpopulasi server Counter-Strike pada Internet (tempat kedua adalah Unreal Tournament dengan sekitar 9,800). Pada 2004, statistik GameSpy menunjukkan lebih 85,000 pemain berterusan bermain Counter-Strike pada sebarang mata dalam masa, dan pada 2006, Steam kerap menunjukkan lebih 200,000 pemain untuk Counter-Strike (ini termasuk Counter-Strike: Source, Counter-Strike: Condition Zero dan Counter-Strike). Menurut statistik yang dikumpulkan oleh platfom hantaran-kandungan Valve, Steam, pemain ini kumpulnya menyumbang lebih 4.5 billion minit masa bermain setiap bulan, memejalkan posisinya sebagai penembak orang-pertama online paling popular dalam sejarah. Counter-Strike telah asalnya dimainkan online melalui permainan khidmat WON, dimana telah ditutupkan pada 2004, memaksa pemain untuk menukar ke Steam (ke dimana satu seksyen dari pemain menjawab dengan mencipta rangkaian WON mereka tersendiri, digelar WON2).

Artikel Berkaitan