Thursday 2 December 2010

Fungsi Perisian Nero


Nero adalah perisian komputer yang berfungsi sebagai pelengkap dan fungsi tambahan tetapan untuk   menyalin, merakam atau mengeburn cd/dvd kosong. Perisian ini dilengkapi pelbagai tetapan untuk menyesuaikan dan memudahkan jerja menyalin atau merakan cd. dengan adanya perisian nero ini anda boleh merakam cd/dvd mengikut tetapan format yang disediakan iaitu data, iso, audio, video cd, video dvd, boot cd/dvd dan lain2.
selain dari menyalin mengastrak cd/dvd, nero versi terkini mampu menyediakan perisian yang sememangnya disertakan dengan nero express: burn data, copy data, audio, video, dvd dan cd.
nero sound trax: mengedit audio. selain dari itu bnyak lg perisian tambahan yang disertakan sekali pada nero versi terkini. perisian tambahan seperti pengeditan media...video, audio, gambar, design cd, membuat title dvd, create dvd menu dan bermacam2 lagi.
 jadi saya jelaskan secara ringakas.. nero ini sememangnya sesuai digunakan kepada para penggemar menyalin cd/dvd sama ada video, audio perisian, data peribadi, kerja dan lain...

tips:
penggunaan.
-RAM diperlukan tidak kurang dari 244 mb.
-semasa menjalankan aplikasi nero: proses convert, burn, copy dan lain tidak digalakkan membuka aplikasi lain. kerana iakan menggangu proses.
-pastikan cd/dvd kosong anda elok dan tidak calar.  pilih cd yg berkualiti.
-penting yg perlu diberitahu kpd sesiapa yg x tahu nk bandingkan cd drive anda boleh burn atau tak.
pastikan CD-DRIVE anda: jenis: CD-ROM yg boleh write, CD-RW, DVD-RW, DVD-ROM atau yang boleh write/burn...

Artikel Berkaitan