Sunday 19 December 2010

Jaga-jaga!! Antivirus Palsu!!

antivirus palsu?? aplikasi yang membahayakan komputer anda yang menyamar dan menyerupai antivirus sebenar yang boleh mencuri data komputer anda dan menyekat beberapa fungsi komputer anda.. bukan itu saja, ada yg boleh mematikan fungsi atau sistem antivirus serta aplikasi lain seperi internet, chrome, dan lain2... membuatkan google chrome anda crash... dengan ini anda perlulah berhati2 memilih antivirus dan jangan bersikap tergesa-gesa semasa klik sesuatu notis atau iklan.. antivirus palsu ini kebiasaannya dimulakan untuk memperdaya mangsa dengan memberi notis palsu bahawa kononnya komputer anda sedang dihadapi bahaya.. virus))) padahal komputer anda tidak ada apa2 masalh..


jika mangsa terpedaya dengan notis palsu itu mangsa akan klik dan install dan antivirus palsu itu terus masuk ke sistem komputer anda dengan cara yang berlainan// bukan seperti anda menginstall perisian lain/.. dan kemudian antivirus anda akan memberi notis bahawa ada sesuatu aplikasi berbahaya.. iaitu antivirus palsu yg mangsa download td.. apabila korang guna n terkena antivirus palsu ni  komputer korang bole gune mcm biase tp x leh bukak internet, jalankan antivirus sebenar dan taskmanager korang pun dye sekat.. mcm2 lg lahh tindakan jahat aplikasi palsu ni.. antivirus palsu ini akan mengeluarkan notis setiap masa dan suruh anda membeli produk palsunya yg konon benar..

kemuadian yang paling leceh.. aplikasi palsu ni tidak menyediakan sistem unistall.. membuatkan mangsa tidak boleh memadam aplikasi palsu tersebut.. wlaupun mangsa pergi ke fail asal di fail sistem windows.. pun jugak x leh padam.. jadi korang kene lah berhati hati jika tengah gunakan internet tu.. bile ade kuar notis kononnyer komputer korang bahaya.. jgn layan... melainkan antivirus sebanr korang yg bagi tau...

notis antivirus palsu: yg menunjukkan my computer semasa anda guna internet.. yg menyerupai mycomputer anda tp bukan mycomputer anda.. sengaja direka bg memperdayakan mangsa..

list antivirus palsu: 
jangan download & install.. kalau just nak tgok laman web dye x pe..

Artikel Berkaitan