Sunday 26 December 2010

Spesifikasi Intel Core i7 Processor


Prosesor sebegini adalah jenis baru dari intel… ia memberikan kesan baru dan cara pemprosesan yang memuaskan.. mempunyai fungsi baru iaitu turbo boost.. yang mempunyai kecekapan yang memuaskan.. dan sesuai digunakan dan untuk digunakan pada computer yangmemerlukan proses yang tinggi..
Perisian Berat dan lain..
Game yang mencabar dan memerlukan proses sebegini..

meningkatkan prestasi dinamik:
Intel Turbo Boost Technology dihidupkan ketika Sistem Operasi (OS) permintaan prosesor prestasi tertinggi negara (P0).
                                                     
Frekuensi maksimum dari Intel Turbo Boost Technology bergantung pada jumlah core yang aktif. Jumlah masa prosesor menghabiskan dalam Intel Turbo Boost Technology negara bergantung pada beban kerja dan persekitaran operasi.

Salah satu keadaan berikut boleh menetapkan batas atas Intel Turbo Boost Technology pada beban kerja yang diberikan:

Jumlah core aktif
Estimasi saat ini konsumsi
Anggaran pengambilan kuasa
Processor suhu
Bila prosesor yang beroperasi di bawah batas-batas dan tuntutan beban kerja pengguna prestasi tambahan, frekuensi prosesor dinamik akan meningkat sebanyak 133 MHz pada selang pendek dan teratur sampai batas atas dipenuhi atau terbalik mungkin maksimum untuk jumlah core aktif tercapai.

Sebagai ciri-ciri bebas dan komplementer, Intel ® Hyper-Threading Technology (HT Technology Intel ®) meningkatkan prestasi kedua-dua beban kerja bebenang multi-threaded.

Spesifikasi selanjudnya:
Intel ® Turbo Boost Technology memerlukan PC dengan prosesor dengan Intel Turbo Boost kemampuan Teknologi. Intel Turbo Boost prestasi Teknologi berbeza-beza bergantung pada peranti keras, perisian, dan konfigurasi sistem secara keseluruhan. Tanyakan kepada kilang pembuat PC anda pada apakah sistem anda memberikan Intel Turbo Boost Technology. Lihat www.intel.com/technology/turboboost/ untuk maklumat lebih lanjut.

-◊ Menghidupkan fungsi Execute Disable Bit memerlukan PC dengan prosesor dengan kemampuan Execute Disable Bit dan suatu sistem operasi yang menyokong. Tanyakan kepada kilang pembuat PC anda pada apakah sistem anda memberikan kefungsian Execute Disable Bit.
-◊ 64-bit pada arsitektur Intel ® memerlukan sistem komputer dengan prosesor, chipset, BIOS, sistem operasi, device driver, dan aplikasi diaktifkan untuk senibina Intel ® 64. Prosesor tidak akan beroperasi (termasuk operasi 32-bit) tanpa arsitektur Intel 64-enabled BIOS. Prestasi akan berbeza-beza bergantung pada perangkat keras anda dan tatarajah perisian. Rujuk dengan penjual sistem anda untuk maklumat lebih lanjut.
-◊ Intel ® Virtualization Technology (Intel ® VT) memerlukan sistem komputer dengan prosesor, chipset, BIOS, monitor mesin virtual (VMM), dan untuk beberapa penggunaan, perisian platform tertentu, membolehkan untuk itu. Kefungsian, prestasi atau faedah lain akan berubah-ubah, bergantung pada konfigurasi hardware dan software. Intel ® VT-enabled VMM aplikasi yang sedang dalam pembangunan.

Δ Untuk maklumat lebih lanjut mengenai jumlah prosesor Intel ®, pergi ke www.intel.com / produk / processor_number / index.htm.

Artikel Berkaitan