Tuesday 26 April 2011

Malwarebytes membantu Sistem anda berkemungkinan akan lumpuh

salam semua... saya nak share satu perisian keselamatan untuk pc anda.. ia bukannya antivirus malah ia berkerja apabila anda memberi arahan kepadanya untuk mencari bende2 yang kemungkinan akan membahayakan sistem walaupun fail itu tahap bahayanya sedikit.. malah ia akan menjejaskan tanpa scan menggunakan malwarebytes...

dari segi penggunaannya yang sangat mudah hanya beberapa klik dan ia mempunyai fungsi update untuk menghantar data terkini dan fungsi keselamatan terkini yg telah diperbaharui oleh malwarebytes untuk disediakan pada komputer anda...

fungsi keselamatannya cukup memuaskan kerana setiap byte virus atau fail mencurigakan ia dapat mencarinya dan membunuh terus dengan arahan anda... malah ia boleh mengenal fail mencurigakan tapi penting dan ia akan memberikan recommend supaya tidak memadamnya sebagai (recommended)...

ia juga boleh membuang data yang menggangu sistem anda yg membuatkan sistem komputer anda tidak sempurna seperti biasa... serta memulihkan semula sbeberapa data dalam sistem yg gagal berfungsi...
berdasarkan pengalaman saya, saya hanya menggunakan perisian ini apabila sistem saya mempunyai masalah kecil.. seperti gadget windows saya mempunyai masalah paparan yang tidak sempurna..berterabur) kemudian saya cuba scan menggunakan malwarebytes dan terdapat beberapa data mencurigakan yg mungkin salah satunya telah menggangu ddata sistem saya menyebabkan gadget saya tidak boleh dipaparkan dgn sempurna... kemudian saya restart windows.. alhamdulillah berjaya.. gadget saya kembali sperti biasa,,,..
bukan perkara kecil sahaja ia boleh selesaikan.. kemungkinan maslah yg lebih dari itu berh=gantung kepada cara data pelik itu mnyerang,,,/..

anda patut mencubanya walaupun sistem anda masih ok.. kot2 ade binatang x sepatutnya menyorok belakang sistem atau dalam sistem anda... lebih baik bertindak secepat mungkin... lakukan aktiviti scan ini sebulan sekali... atau kalau rajin seminggu sekali...

Artikel Berkaitan