Saturday 9 April 2011

Pembaharuan Dalam iPad 2


iPad adalah pc tablet mudah alih yang sememangnya popular dikalangan penggemarnya terutama yang suka mengakses internet diluar dan membuat urusan tertentu dengan fungsi yang memuaskan serta ringan dan mudah dibawa kemana-mana..

ianya juga sesuai digunakan pada golongan penggemar media dan bisnes untuk mempermudahkan urus niaga mereka dan secara langsung dpat meningkatkan produktiviti mereka...

Kini ipad keluaran apple telah mengadakan versi baru iaitu versi ke 2 dimana ia mmpunyai fungsi tambahan untuk memperbaiki kelemahan yg berkemungkinan ada pada versi pertama dan menaik tarafkan fungsi yg tidak ada pada versi pertama dahulu...

berikut ciri baru dan fungsinya:

Dua kamera untuk FaceTime dan merakam video HD. A5 cip dual-core. Bateri 10-jam yang sama life.1 Semua dalam desain, tipis ringan. Sekarang iPad bahkan lebih menakjubkan. Dan bahkan kurang seperti apapun.

Tipis, ringan, dan
penuh dengan idea-idea besar.
Setelah anda mengambil iPad 2, itu akan sukar untuk meletakkan. Itulah idea di balik desain ini. 33 peratus lebih nipis dan sampai 15 peratus lebih ringan, sehingga terasa lebih nyaman di tangan anda. itu membuat berselancar web, menyemak e-mel, menonton filem, dan membaca buku-buku begitu alami, anda mungkin lupa ada teknologi yang luar biasa di bawah jari-jari anda .
 
A5 dual-core chip.
Itu cepat, dua kali ganda.
Dua core kuat dalam satu cip A5 bererti iPad boleh melakukan dua kali kerja sekaligus. Anda akan melihat perbezaan apabila anda sedang surfing web, menonton filem, membuat panggilan video FaceTime, game, dan pergi dari aplikasi ke aplikasi ke aplikasi. Multitasking lebih halus, aplikasi memuatkan lebih cepat, dan segala sesuatu hanya bekerja lebih baik.
 
Superfast grafik.
Go, gamer, go..
Dengan sampai sembilan kali ganda prestasi grafik, gameplay di iPad bahkan halus dan lebih realistik. Dan grafik lebih cepat membantu aplikasi melakukan lebih baik - terutama mereka dengan video. Anda akan melihatnya apabila anda sedang bergulir melalui perpustakaan foto, video editing dengan iMovie, dan animasi melihat di Keynote.
 
Bateri terus berlaku. Sehingga anda dapat juga.
Bahkan dengan desain tipis dan ringan baru, iPad mempunyai bateri 10-jam yang sama menakjubkan jus life.1 Itu cukup untuk satu penerbangan di seberang lautan, atau satu filem-menonton semua nighter-, atau perjalanan satu minggu di bandar. Cip A5 kuasa cekap dan IOS menjaga bateri dari memudar, sehingga anda boleh mendapatkan dibawa pergi.
 
Dua kamera. Dan besar menyapa FaceTime untuk iPad.
Anda akan melihat dua kamera di iPad - satu di depan dan satu di belakang. Mereka mungkin kecil, tapi mereka sebenarnya besar. Mereka menawarkan untuk video calling FaceTime, dan mereka bekerja bersama sehingga anda boleh bercakap dengan orang-orang kesayangan anda dan melihat mereka tersenyum dan tertawa kembali. 3 Kamera depan menempatkan anda dan teman wajah anda-to-face. Beralih ke kamera belakang semasa panggilan video anda untuk berkongsi di mana anda berada, siapa kau dengan, atau apa yang terjadi di sekitar anda. Bila anda tidak menggunakan FaceTime, biarkan kamera roll kembali jika anda melihat sesuatu filem-layak. Ini HD, jadi apa pun yang anda menembak adalah sebuah mini-karya. Dan anda boleh mengambil gambar aneh di Photo Booth. Ini yang paling menyenangkan wajah dapat memiliki.
 
iPad Smart Cover. Ditubuhkan untuk iPad. Dan sebaliknya.
iPad 2 dan Smart iPad Cover dibuat untuk satu sama lain. Literally.4 Kami merancang Smart Cover iPad untuk bekerja bahu-membahu dengan iPad - dan di atas dan di bawahnya juga. Smart teknologi magnetik yang dibina ke masing-masing benar-benar menarik mereka bersama-sama. Smart iPad Cover sempurna jatuh ke tempatnya dan tetap menempatkan untuk melindungi skrin iPad anda, tetapi tidak menambah bulk ke desain tipis, ringan. Buka Cover Smart dan membangunkan iPad anda Facebook langsung. Tutup dan iPad anda pergi untuk tidur secara automatik. Dan inilah bahagian lain pintar: ini mengubah ke dalam menonton-filem yang sempurna, game-playing, web-surfing berdiri. Muncul dalam 10 warna-warna cerah - termasuk lima di kaya, anilin-dicelup Itali leather.5 Pilih kegemaran anda, dan iPad anda akan menjadi pintar di sekitar.



LED-backlit display.
Display menakjubkan.
iPad adalah salah besar, pandangan yang indah - 9,7 inci foto resolusi tinggi, filem, laman web, buku, dan banyak lagi. backlighting LED membuat semua yang anda lihat sangat tajam, jelas, dan cerah. Bahkan di tempat-tempat dengan cahaya rendah, seperti kapal terbang. Dan tidak ada cara yang salah untuk menahan iPad. Ini direka untuk mempamerkan segala sesuatu di potret dan landskap, sehingga dengan setiap giliran (bahkan terbalik), paparan menyesuaikan sesuai. Kerana menggunakan teknologi paparan disebut IPS (dalam kapal switching), ia mempunyai sudut 178 ° yang lebar. Tunggu sampai dengan seseorang di seberang bilik, atau berkongsi dengan seseorang duduk di samping anda, dan semua orang mendapat paparan yang brilian.
 
Multi-Touch.
Semuanya di hujung jari anda.
Teknologi terbaik pada saat itu terasa benar-benar alami, hampir seperti ada teknologi sama sekali. Itu Multi-Touch di iPad. Anda menggunakan jari anda untuk melakukan semuanya, sehingga semua yang anda lakukan - surfing web, menaip e-mel, membaca buku, dan menggesekkan melalui foto - menyenangkan lebih mudah dan lebih banyak lagi. Bagaimana cara kerjanya? Ketika jari-jari anda menyentuh skrin, maka indera mereka menggunakan medan elektrik. Kemudian langsung menukar paip anda, gesekan, mencubit, dan filem ke dalam tindakan hidup. Sama seperti itu.
 
IOS 4.
Di dunia sistem yang paling canggih operasi mobile.
4 IOS adalah sistem operasi untuk iPad (bersama-sama dengan iPhone dan iPod touch). Ini membolehkan anda mengakses, membaca, dan melihat semuanya hanya dengan menyentuh layar. Ini termasuk semua yang kuat, inovatif, dan menyenangkan built-in aplikasi yang anda gunakan setiap hari, berkali-kali sehari. Dan itu platform yang lebih dari 65.000 aplikasi lain yang menakjubkan telah diciptakan untuk iPad. Ini sangat aman, stabil, dan responsif, dan itu dibuat untuk bekerja secara lancar dengan peranti keras iPad. IOS 4 adalah alasan tidak ada peranti lain belum mendekati iPad.
Instant Aktif.
menyenangkan bermula cepat.
Angkat iPad anda, tekan butang Home, dan bangun dari tidur terus. Itu kerana ciri-ciri iPad cepat, cekap, dan handal flash simpanan yang membolehkan anda mengakses data dengan cepat. Jadi semuanya mudah mata air untuk hidup.
 
Wi-Fi dan 3G.
Dua cara yang bagus untuk tetap terhubung.
Setiap iPad dibina dengan teknologi wayarles canggih 802.11n. Ini secara automatik mencari rangkaian Wi-Fi, yang anda boleh bergabung dengan beberapa sentuhan. iPad juga tersedia dengan sambungan 3G di kedua-dua AT & T atau Verizon Wireless rangkaian. Jadi jika anda di suatu tempat tanpa Wi-Fi, seperti di luar bilik dalam perjalanan berkhemah atau di jalan, anda masih boleh berselancar web, cek email, atau mendapatkan arah.


Gyro, akselerometer, dan kompas.
iPad tahu setiap langkah anda.
Dengan built-in accelerometer, anda boleh memainkan iPad untuk potret atau lanskap, atau bahkan terbalik, dan apa pun yang anda menonton, membaca, atau melihat menyesuaikan agar sesuai paparan. Dan sekarang accelerometer, giroskop tiga paksi, dan kompas bekerja bersama-sama. Mereka rasa yang iPad arah adalah pos dan bagaimana hal itu bergerak. Jadi game, peta, dan aplikasi lain tahu setiap twist anda, pusingkan, miring, dan 360. Ini epik menang untuk game. Dan itu hanyalah awal dari aplikasi yang lebih baik dari yang pernah iPad.

AirPlay.
Anda filem-foto-muzik streaming.
Semua hal besar pada anda iPad - anda muzik, foto, dan video - sekarang bisa streaming secara wayarles ke HDTV dan speaker melalui speaker diputar-dihidupkan atau Apple TV pada Wi-Fi network.7 Dengan hanya tekan ikon dimainkan, letupan beberapa lagu, memiliki malam filem, pamer beberapa foto, atau menonton YouTube. Dan pergi besar.
Video mirroring.
Apa yang anda lakukan adalah apa yang mereka lihat.
Video mirroring baru untuk iPad dan untuk setiap aplikasi, laman web, persembahan, video, filem, atau imej anda ingin memaparkan audiens yang besar. Anda cukup memasukkan Apple Digital AV Adapter atau Apple VGA Adapter (dijual berasingan) dan HDTV anda atau proyektor menjadi versi yang lebih besar iPad anda. Satu plug, itu saja. Semua orang melihat apa yang ada di skrin anda - bahkan ketika anda memainkan iPad dari potret ke landscape atau memperbesar dan memperkecil pada foto.


AirPrint. Cetak semuanya secara wayarles.
Print e-mel anda, foto, laman web, dan dokumen yang benar dari iPad anda melalui Wi-Fi.8 ada software untuk men-download, tidak ada driver untuk memasang, dan tidak ada kabel berhubung. Dengan hanya beberapa sentuhan, anda boleh pergi dari melihat sesuatu di skrin iPad untuk memegang salinan cetak ..


Darisegi Aplikasi yang terdapat dalam iPad2..

Lihat lebih besar tersenyum dengan FaceTime. Tembak video HD. Mengambil imej menyenangkan dalam Photo Booth. Surfing web, cek email, menonton filem, bermain game, mendengar muzik, membaca, menulis, dan banyak lagi. Katakan saja pada tangan anda.
 
FaceTime di 2 iPad membolehkan anda mampir ke orang-orang kesayangan anda dan melihat bagaimana mereka lakukan. Dan apa yang mereka lakukan. Dan siapa mereka dengan. Anda boleh berada di mana sahaja, mereka boleh berada di mana sahaja. Dengan air paip, iPad anda 2 panggilan orang lain iPad 2, 4 iPhone, iPod touch baru, atau Mac melalui Wi-Fi.1 Dan ada kau, tatap muka, di tengah pesta teman atau dengan keluarga anda di sofa. Berwarna, saiz iPad indah adalah tempat yang tepat untuk wajah, kerana anda benar-benar bisa melihatnya. Bukan senyum atau tertawa berlaku tanpa disedari, terutama ketika iPad terjadi di sekitar gelombang ruang dan semua orang halo. Jika anda pernah melewatkan sesuatu hal besar dan penting, kecil namun signifikan, atau senyum seseorang, FaceTime membantu anda kehilangan segala sesuatu yang sedikit kurang.
 
Photo Booth. Ketika mood, hidupkan kamera pada diri sendiri, membuat beberapa wajah, dan mula menembak snapshot-gaya. Pilih daripada kesan berseni, aneh, dan aneh. Twist wajah anda, lihat diri anda dua kali ganda, atau kelihatan seperti anda melangkah ke dalam sebuah buku komik. Gambar-gambar Booth yang besar bagi parti atau hanya untuk iseng. Dan menyenangkan terus datang sebagai anda mengambil gambar.




Email
Anda menyemak e-mel anda kali dalam sehari, dan iPad sebenarnya membuat menyenangkan. Tatal ke mesej dengan jari anda. Lihat semua e-mel anda dari setiap akaun sekaligus. Taip dengan keyboard paparan yang membantu anda menulis. Dan melihat dan membuka hak lampiran dalam mesej. Tidak ada tempat yang lebih baik untuk sebuah inbox.
 
safari
Internet dapat menjadi semacam, saiz sukar membayangkan tempat. Namun iPad membuatnya mudah untuk menerokai. Pegang web di tangan anda seperti buku atau majalah. Gunakan jari anda untuk bergerak di sekitar sebuah website, memperbesar gambar dan teks, dan tekan link. Setelah anda melihat web di iPad, sukar untuk melihatnya dengan cara lain.
 
ibooks
Download iBooks dari App Store dan anda akan menjadi lebih baik membaca. Setiap cerita mencengkam pada paparan iPad menjadi indah. Membolak-balik halaman demi halaman teks terang dan ilustrasi cantik. Apabila anda sedia untuk lebih, kedai iBookstore tersebut. Dan ke mana-mana anda pergi, tarik keluar iPad anda, dan mendapatkan ditarik kembali masuk

Video
Ada sebuah filem HD atau TV show bermain di dalam pesawat, kereta api, kereta bawah tanah, atau sofa  anda. Ini paparan besar anda sendiri sedikit - 9,7 inci segala sesuatu resolusi tinggi. Tunggu di tangan anda atau gunakan Smart Cover iPad sebagai berdiri. Dan apa pun yang anda menonton adalah dua-jempol-up tour de force.
 
Photo
Ini super-canggih datang dan katakan untuk foto. Menggesek melalui mereka satu per satu di semua kemuliaan paparan penuh mereka. Atau memilih lagu kegemaran, memilih peralihan menyenangkan, dan membuat gambar. Belok iPad ke dalam rangka sempurna dengan Cover Smart iPad. Atau aliran imej untuk HDTV anda dengan dimainkan untuk lebih besar .
 
Find My iPad
Ups. Anda salah tempat iPad anda. Jangan bimbang, Cari iPad saya akan membantu anda melakukan hal apa.3 Ketika anda pertama kali mendapatkan iPad anda, menetapkan Cari iPad saya dalam beberapa langkah sederhana. Kemudian jika anda kehilangan, anda akan melihat lokasi anggaran iPad anda pada peta. Dan sebelum  tahu itu, anda dan iPad anda akan bahagia bersatu kembali.
-------------------------------------------------------------
iPod
Jika anda suka mendengar muzik, anda akan menyukai melihatnya juga. Pada paparan iPad besar, warna muncul, sehingga album anda batuan seni. Dan ketika anda membolak-balik album kegemaran anda di Cover Flow, anda akan melihat betapa besar selera muzik anda sebenarnya.
 
iTunes
Bila masa yang tepat untuk mengisi iPad anda dengan muzik, filem, acara TV, dan banyak lagi. Tekan ikon iTunes dan melihat sekitar. Jutaan lagu dan ribuan filem dan acara TV siap dan menunggu untuk anda download, saat itu juga. Atau di sini dan sekarang.
 
App store
Tekan ikon App Store dan anda akan menemui lebih dari 65.000 aplikasi yang dibuat untuk iPad, dan menghitung. Ada aplikasi untuk apa saja - dari menghibur anak-anak di kerusi belakang untuk kemasan untuk berlibur. Banyak dari mereka adalah percuma. Anda boleh mendownloadnya dengan cepat. Dan setiap perjalanan ke App Store iPad membuat anda lebih baik.
-----------------------------------------------------------------
Maps
Dengan iPad, anda akan tahu di mana anda berada, di mana anda akan pergi, dan bagaimana menuju ke sana. Anda bahkan akan menemukan hal untuk dilihat, tempat makan, dan landmark untuk melawat sepanjang jalan. Lihat laluan terbaik dalam pandangan satelit, melihat medan, atau paparan jalan. Bahkan mengelakkan lalu lintas.
 
Youtube             
Dapatkan siap untuk dos yang sangat besar dari sebuah hiburan sedikit. YouTube di iPad membuat video lebih mudah ditemui dan lebih menyenangkan untuk menonton. Setelah semua, apa ruang tunggu, ruang persidangan, atau bilik hotel tanpa trik haiwan kesayangan bodoh, acara TV asing, dan kemalangan skateboard?
 
Game center
sekarang anda boleh menjemput orang untuk masuk dalam permainan. Mengumpulkan sekelompok teman di rangkaian game anda, atau naik terhadap orang-orang anda tidak tahu. Kemudian menghancurkan mereka. Ini semua menyenangkan. Atau apakah itu?
------------------------------------------------------------
Contact               
Kenalan tidak hanya nama dan nombor. Ini alamat e-mel, nama panggilan IM, ulang tahun, peringatan, website, dan hal lain yang boleh memikirkan tentang semua orang dan siapa saja yang anda kenal.
 
kalendar
Kerja, rumah, dan segala sesuatu di antaranya. Semua jadual anda mudah dibaca dan mudah untuk mengurus di iPad - bahkan ketika semuanya terjadi sekaligus. Kalendar membersihkan, menetapkan, dan mencipta tenang dalam jadual yang paling sibuk.
 
Notes
Anda tidak pernah tahu bila ide bagus akan muncul di kepala anda. Sebelum anda kehilangan, menarik keluar iPad dan menuliskan ke bawah. Layar besar adalah tempat terbaik untuk menjaga maklumat penting, membuat to-do list, dan mengambil nota. Anda bahkan boleh menghantar e-mel peringatan diri




Sumber: Apple.com

Artikel Berkaitan