Saturday 9 June 2012

Convert Video Mengikut Kesesuaian Player Android, nokia, sony, samsung, BB & lain2

Salamsejahtera & salam 1malaysia...


Dalam kerja2 mengubah format file video adalah perkara biasa bagi individu yang gemar dengan hiburan untuk dinikmati dalam pelbagai jenis player seperti mobile phone, smart phone (android, iOS,BB, nokia), mp4, mp5 dan macam2 lagi bentuk player.

tetapi tidak semua peranti ini dapat memainkan format file video yang sama jenis atau kualiti disebabkan setiap player peranti tersebut mempunyai had dan keperluan paparan yang telah ditetapkan seperti kiraan pixel, ratio, frame rate, kualiti audio & lain2...  walaupun sesuatu alat itu menyokong file .mp4, tak semestinya ianya boleh memainkannya dengan baik atau tak boleh langsung untuk dimainkan. ini adalah disebabkan faktor2 detail dalaman format video tersebut seperti apa yang saya terangkan.

contoh, format mp4 yg mempunyai pixel 1080p boleh dimainkan di laptop & apabila dimasukkan pada samsung galaxy ianya gagal dimainkan disebabkan samsung galaxy mungkin menyokong pixel yang lagi rendah dari 1080p atau frame rate yang low sedikit.

untuk memastikan & menjadikan video anda itu boleh dimainkan pada alat anda, anda boleh gunakan freemake video converter. perisian ini sgt popular dengan antaramuka yang memuaskan serta mesra pengguna.

so, anda kena download terlebih dahulu serta install dan cara penggunaannya sgt mudah dengan hanya insert video yg nak diconvert "klik +video" kemudian pilih jenis peranti seperti samsung, nokia, android, bb serta model2nya sekali.

DOWNLOAD SINI..

Artikel Berkaitan