Saturday 29 December 2012

iPad Mini Mendapat Sambutan Hangat Di China

assalamualaikum & salam 1 malaysia... :D


 Apple iPad Mini telah mewujudkan kegilaan di kalangan pembeli tablet China, mengikut Topeka Capital Markets analyst Brian White.


 peruncit di China dan Hong Kong menunjukkan "selera yang tidak pernah puas" untuk iPad Mini, yang membawa kepada kekurangan bekalan, White berkata pelabur dalam perhatian hari ini. Kedai-kedai di China kehabisan stok, manakala orang-orang di Hong Kong yang dijual keluar hampir semua perisa tablet 7-inci.
 iPad Mini terbukti lebih popular di China dan Hong Kong berbanding saudara yang lebih besar generasi ke-4, yang masih dalam stok.

"Sebelum pelancaran China, kita menunjukkan bahawa iPad Mini akan menjadi 'perkara seterusnya yang besar di China' dan kami percaya fenomena ini mula untuk dibangunkan," White berkata dalam nota beliau. "Pada pandangan kami, faktor bentuk kecil dan titik harga yang lebih rendah akan membolehkan Apple untuk menjual iPad Mini dalam jumlah yang lebih bermakna berbanding iPad saiz biasa."

iPad Mini dan iPad 4-gen dikeluarkan di Hong Kong pada 2 November dan di China pada 7 Disember.
Apple baru-baru ini membuka store baru di Shenzhen, Chengdu, dan Beijing, dan kini mempunyai lapan kedai di China, berbanding dengan lima tahun lalu. Hong Kong kini adalah rumah kepada tiga Kedai apple dari hanya satu tahun lalu.

IPhone 5 juga melihat permintaan yang kukuh di seluruh China, menurut White. Berbeza dengan iPad Mini, telefon Apple terbaru adalah disediakan untuk walk-in customers sebagai bekalan telah bertambah baik. Tetapi iPhone baru seolah-olah outshining the competition.

"Selepas Galaxy S3 dan Galaxy Nota I / II menjadi lebih popular berbanding iPhone 4S pada bulan-bulan kebelakangan ini, perbincangan kita kini menunjukkan bahawa iPhone 5 baru-baru ini menjadi telefon pintar mewah yang paling popular terhadap penjual," White berkata.

Sumber rujukan: CNET

Artikel Berkaitan