Monday 14 January 2013

Google Chrome versi beta Untuk Android dilepaskan


pengguna Android kini boleh mencuba google chrome versi baru & beta..

Google Chrome 25 beta untuk  android versi 4.x  telefon pintar dan tablet, nombor versi selari dengan pengumuman untuk komputer peribadi. Sebelum ini, satu-satunya pilihan tepat adalah versi stabil Chrome untuk Android.

Chrome beta untuk Android boleh didapati di  store aplikasi Google Play, tetapi hanya dengan mengikuti pautan yang - ia tidak kelihatan dalam carian Google Play, kata Google. Versi beta boleh dipasang dan berjalan sebelah menyebelah dengan versi stabil.

Google telah bekerja untuk meletakkan Chrome untuk Android pada yang sama enam minggu kemas kini kitaran sebagai versi komputer peribadi pelayar. Chrome 25 beta membawa beberapa ciri-ciri baru, tetapi Google memberi amaran prestasi lembap dan beberapa masalah lain.

Antara ciri-ciri baru, mengikut Chrome pemaju Peter Beverloo:
• A baru "text autosizing" teknik untuk memformat teks pada skrin peranti mudah alih, lukisan di bahagian atas "inflasi font" kerja oleh Mozilla. Kadang-kadang ia menyebabkan Chrome untuk memaparkan kawasan-kawasan yang berlainan teks dalam saiz fon yang berpadanan, walaupun.
• JavaScript yang prestasi untuk penggunaan versi baru perisian V8 Google.
• Pelbagai pemaju yang berorientasikan ciri-ciri seperti CSS penapis untuk kesan visual, dinamik viewport unit untuk pengendalian lebih baik saiz skrin dan saiz piksel variasi, IndexedDB untuk penyimpanan data luar talian dan lain-lain keperluan pengendalian data, dan kebolehan susun atur flexbox untuk lebih format menyesuaikan diri.

DOWNLOAD Chrome Beta untuk android disini: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chrome.beta

Sumber Rujukan: CNET

Artikel Berkaitan