Sunday 13 January 2013

Samsung Memperkenalkan Galaxy S2 Plus dengan Android JellyBean



Diumumkan oleh Samsung, Galaxy S2 Plus dibina atas galaxy S2 dengan disertakan Android 4.1.2, aka Jelly Bean.
Pada Mulanya S2 dilengkapi dengan Android 2.3 Gingerbread, kemudian S2  menerima kemas kini untuk Android 4.0 pada Jun lepas dan akhirnya dibayar untuk Android 4,1 mungkin tidak lama lagi.
Jika tidak, kebanyakan ciri-ciri komputer berteknologi antara Plus S2 dan S2 asal adalah sama.

Seperti precedessor, S2 Plus akan menawarkan dwi-teras pemproses 1,2 GHz, 1GB RAM, dan 4,3-inci WVGA Paparan Super AMOLED Plus. Sebuah kamera 8-megapiksel dengan LED flash di belakang, manakala kamera 2 MP graces hadapan. Tetapi kamera belakang kini datang dengan sifar lag pengatup kelajuan yang lebih mudah boleh menangkap objek yang bergerak pantas.
Telefon baru menawarkan 3G dalam bentuk 21Mbps HSPA +, dwi-band Wi-Fi, dan Bluetooth 3,0.
Plus terbina dalam simpanan telah dipotong dalam saiz 8GB dari 16GB atau 32GB asal. Tetapi penyimpanan SD model baru boleh mengendalikan sehingga 64 gigabait data, manakala asal maxed keluar di 32GB. S2 Plus juga termasuk pilihan untuk komunikasi berhampiran-bidang menyokong supaya orang boleh menggunakan telefon untuk pembayaran mudah alih.

Walaupun peningkatan perkakasan yang minimum, S2 Plus akan menyediakan pelbagai ciri-ciri perisian baru.
Ciri-ciri Panggilan Langsung membolehkan pengguna untuk secara automatik mendail panggilan dengan meletakkan telefon di sebelah telinga mereka. Smart Stay boleh memberitahu jika pengguna mencari dari skrin dan malap ia sebagai tindak balas. Dan Smart Alert memberitahu pengguna peristiwa yang tertinggal atau update status apabila mereka mengangkat telefon.
Satu ciri Video Popup memaparkan video di mana-mana sahaja pada skrin dalam tetingkap resizable. S Suara membolehkan pengguna mengawal telefon dengan hanya menggunakan suara mereka, manakala Unlock Suara membolehkan mereka membuka kunci telefon melalui suara.

Khabar angin tentang Plus Galaxy S2 bermula hampir setahun yang lalu. Samsung telah melepaskan versi Plus telefon Galaxy asal S pada tahun 2011.
Samsung masih belum mendedahkan harga, tarikh pelancaran, atau ketersediaan S2 Plus.

Sumber Rujukan: CNET

Artikel Berkaitan