Wednesday 16 January 2013

Kemunculan Sony Xperia ZL

assalamualaikum & salamsejahtera..


Tidak asing lagi dengan jenama sony yang dulunya popular hingga kini dengan pengeluaran peranti yang bermula dari mobile phone hinggalah ke telefon pintar yang berasaskan sistem operasi android.

dengan saingan yang agak sengit, telefon pintar sony xperia telah dikategorikan smartphone yang biasa dikalangan masyarakat diluar sana kerana samsung telah mendahuluinya dengan pelbagai fungsi & prestasi yang baik yang dikeluarkan oleh samsung sehinggakan tarafnya boleh dikatakan sama dengan produk yang dikeluarkan oleh apple.

kini tidak lagi sejak kemunculan sony xperia xl & S dimana ianya dibawa bersama dengan skrin yang berdifinisi tinggi dan skrin yang lebih besar berbanding dengan model xperia yang ada sebelum ini.

malah sony menjadi lebih hebat dengan kedatangan Sony Xperia ZL yang akan dibawa masuk & perluaskan pemasarannya dimalaysia akan datang.

- ZL kini didatangi dengan resolusi skrin yang berkualiti tinggi 1080HD dan 5.0 inci skrin yang memuaskan pengguna.
- memori dalaman berjumlah 16GB & memori luaran boleh dinaiktaraf sehingga 64GB.
- Kualiti Kamera 13 MP, 4128x3096 pixels, autofocus, LED flash | Geo-tagging, touch focus, face detection, image stabilization, HDR, sweep panorama | rakaman video sehingga 1080p HD, 30fps & video stabillizer.
- quad core 1.5ghz processor & 2GB RAM.
- menggunakan sistem operasi android jellybean 4.1.2

© 2013 www.bualkomputer.com

Artikel Berkaitan