Saturday 5 January 2013

Laptop Skrin Sentuh Acer bakal berada di semua pasaran


Assalamualaikum & salam 1 malaysia


 komputer riba skrin sentuh akan mengambil alih pasaran, presiden Acer berkata dalam satu temu bual dengan Taipei-Based Digitimes. Tetapi dia berkata bahawa Apple setakat ini tidak hadir di hadapan.

Acer Aspire S7 skrin sentuh dengan Windows 8.
Presiden Acer Jim Wong berkata komputer riba skrin sentuh akhirnya akan menguasai pasaran PC, walaupun beliau juga memberi amaran bahawa Windows 8 mungkin mengambil sedikit masa untuk menang ke atas pengguna komputer.

Presiden acer Jim wong - beliau berkata Acer penyelidikan dalaman menunjukkan bahawa selepas menggunakan produk dengan skrin sentuh selama lebih daripada 20 minit, pengguna secara semulajadi tertarik untuk menyentuh.
"Ini menunjukkan bahawa kawalan skrin sentuh adalah satu trend yang tidak dapat dipulihkan," katanya.

Wong juga mempunyai beberapa komen untuk Apple. Beliau berkata bahawa manakala Apple adalah baik di datang dengan teknologi baru seperti paparan retina, "menghairankan Apple tidak menggunakan skrin sentuh" ​​untuk MacBooks.

Pada bulan Oktober 2010, Steve Jobs berkata bahawa Apple telah lakukan "ujian pengguna mengenai perkara ini, dan ternyata ia tidak berfungsi. Permukaan Touch tidak mahu menjadi menegak," merujuk kepada menyentuh komputer riba. Dan setakat ini falsafah yang muncul untuk menjadi utuh di Apple, tiada mana produk komputer - seperti yang bertentangan dengan iPhone, iPad dan iPod - ciri skrin sentuh.

Wong juga banyak mengatakan mengenai Windows 8, bermula dengan fakta bahawa ia tidak mungkin untuk menjadi hit segera.

Windows 8 adalah "sistem baru yang pengguna mesti belajar dan proses pembelajaran akan menghalang sistem operasi daripada mengambil dengan cepat," katanya. Wong, bagaimanapun, berhujah bahawa kritikan antara muka sentuhan ialah tidak adil.

Walaupun Windows 8 boleh "secara mendadak penerimaan oleh pengguna," kata Wong mengakui bahawa "syarikat mesti mengambil risiko apabila memperkenalkan inovasi."

Sumber rujukan: CNET

Artikel Berkaitan