Thursday 17 January 2013

Spesifikasi BlackBerry 10 L-Series terbongkar


Spesifikasi BlackBerry 10 L-Series terbongkar



Telefon pintar BlackBerry,10 L-Series akan menampilkan spesifikasi yang setanding kepada persaingannya.
Laman berita Techradar mendapati maklumat mengenai BlackBerry 10 L-Series melalui dokumen latihan rasmi dari Research In Motion(RIM).


BlackBerry buat pertama kali mengeluarkan 10 L-Series.Blackberry 10 L-Series adalah ALL-Screen Touch phone yang akan menampilkan paparan skrin 4.2 inci dengan resolusi definisi setinggi 1280x768,mempunyai 2GB RAM, 16GB saiz storan dalaman dan 1,800 bateri mAh.Menurut laporan,telefon ini juga akan mempunyai kamera depan 2 megapiksel dengan zoom 2X digital dan rakaman video HD setinggi 720p manakala belakang akan mempunyai kamera 8 megapiksel dengan LED flash, auto fokus, 5x digital zoom dan keupayaan untuk merakam video dalam HD setinggi 1080p.

Seorang wakil Research In Motion(RIM) enggan mengulas lebih banyak mengenai ciri-ciri telefon pintar yang bocor ini.Wakil Research In Motion(RIM) ini berkata"Kami faham bahawa akan terdapat banyak keseronokan pengunaan BlackBerry 10 L-Series ini.Kami akan melancarkan platform ini pada 30 Januari dan kami tidak akan mengulas mengenai spesifikasi ini selebihnya."katanya.

Research In Motion(RIM) dijadualkan untuk memperkenalkan telefon pertama mereka pada akhir bulan ini tahun 2013.
Eksekutif RIM telah berkata bahawa telefon ini mampu berdaya saing di peringkat spec tetapi kadar kemajuan dalam kelajuan telefon,saiz storan dan resolusi paparan skrin merupakan TARGET telefon generasi kini.

Techradar berkata akan terdapat empat jenis BlackBerry 10 L-Series.RIM dijangka akan mengumumkan akan mengeluarkan Dual-Touch screen dan keyboard telefon pada akhir bulan ini tetapi telefon skrin sentuh BlackBerry 10 L-Series adalah pelancaran pertama tahun ini.

Sumber : CNET


Artikel Berkaitan