Friday 4 January 2013

Ubuntu OS untuk telefon pintar pada 2013 ini

Assalamualaikum & salam 1 malaysia...

Ubuntu OS, kegemaran lama sumber terbuka dalam platform pengkomputeran, semakin bersedia untuk bergerak ke skrin telefon pintar yang lebih kecil.

Ubuntu dikendalikan telefon pintar akan menggunakan pemandu yang sama seperti telefon pintar android, rahmat kepada pemaju, tetapi juga akan berjalan dengan baik pada peringkat kemasukan telefon pintar, organisasi berkata. Ubuntu untuk telefon eschews Java memihak kpd kod asli.

Malah, laman web Ubuntu menolak HTML5 dan aplikasi kod asli, manfaat untuk pemaju yang boleh mewujudkan aplikasi tunggal untuk kedua-dua desktop dan PC.
OS nikmat isyarat swiping untuk mendedahkan jalur navigasi dan laman gambaran, sama OS RIM BlackBerry 10 dan shot-lived Web OS untuk Palm. Navigation adalah pada back burn, mendedahkan dan bersembunyi dengan tab.

Canonical, sebuah syarikat yang didedikasikan untuk mengkomersilkan sumber terbuka sistem operasi Ubuntu, kebelakangkan projek. laman web Ubuntu menyatakan bahawa telefon pintar yang akan "bersedia untuk runcit" dalam suku keempat 2013.

sama2 kita nantikan sistem operasi ubuntu yang dimana didatangkan untuk telefon pintar akan datang.. :)

sumber rujukan: CNET

Artikel Berkaitan