Thursday 9 May 2013

Ketua Pegawai Eksekutif Asus sangat optimistik mengenai Tablet Windows 8


Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu berkata bahawa dia percaya Tablet Windows 8 akan berharga di bawah $ 300, menjadikan mereka lebih murah kepada pelanggan.


Cari Windows 8 tablet mempunyai tahun yang kukuh, kata Ketua Pegawai Eksekutif Asus Jerry Shen.
Bercakap kepada Wall Street Journal dalam satu temu bual. Shen berkata syarikat beliau "sangat yakin tentang jualan untuk Windows 8 tablet tahun ini," sambil menambah bahawa beliau percaya sokongan Microsoft untuk slates 7-inci akan menjadi langkah utama dalam platform kejayaan ini.

Windows 8 tablet kini berasaskan 10 inci atau lebih dalam saiz. Microsoft dan pembuat tablet rakan-rakan yang dilaporkan merancang untuk melancarkan 7-inci Slates lewat tahun ini yang masih boleh berjalan dalam platform syarikat Windows. Bahawa faktor bentuk yang lebih kecil akan membolehkan syarikat-syarikat seperti Asus dan lain-lain untuk bersaing dengan lebih berkesan pada harga, menurut Shen. Malah, beliau membayangkan tablet Windows 8 harga jatuh di bawah $ 300 pada akhir tahun ini.

Asus adalah salah satu daripada beberapa vendor yang telah membuat keputusan untuk mencuba nasib mereka pada Windows untuk tablet. Syarikat itu juga menjual tablet yg menjalankan sistem operasi Android.  Asus telah mengumumkan bahawa ia menjual 3 juta tablet dalam tempoh tiga bulan pertama tahun 2013.

Sumber asal: CNET

Artikel Berkaitan