Wednesday 22 December 2010

Cari icon & logo transparent menarik


icon adalah sejenis lambang yg kita perlu tahu untuk memastikan dan senang kita ketahui dengan mudah dengan melihat icon yang bersesuain dengan tajuk.. icon dan logo transparent ini bermaksud sesuatu gambar yang mempunyai ciri tembus pada bahagian tertentu seperti sisi.. dan lubang2 pada setiap gambar.. x paham..?? x pe nnt korang paham..
contoh korang bole tgok pic bwah ni.. yg gamabr transformers tu jenis transparent yg aku tampal kt banner bual komputer ni.. background tranformers tu x de an.. bermakne background dye transparent la.. klu x, backgrond transformers tu warner putih ke hape ke.. n x payh lg nak cut2 pic transformer tu bg trnsparent sbb dye mmg jenis pic transparent..
korang boleh cari macam2 logo atau pic yang bertransparent ni dengan mudah.. biase nyer format bg fail pic yg transparent ni .png.. korang kne la cari..
jalan mudah nk cari icon ke logo atau pic transparent ni..
korang pergi kt http://iconfinder.com/ kt situ cume icon je la.. tp korang bole setting mcm2 nk yg transparent ke atau background hitam atau putih..
tp icon n logo dye best2..

search kategori icon yang ada mahu... 
contoh saya search (love)

kemudian akan memaparkan kategori2 yg ada search td.. 

kemudian seting kan kpd mod transparent.. supaya gmbr yg anda muat itu transparent,.. kalau nk background hitam atau putih x pe.. transparent pon x pe.. x lbih mudah transparent la.. untuk anda move cut teros guna photoshop...
setting transparent
kumdian anda boleh pilih pic mana yg anda nak.. & muiatturun dalam format .png.. klik pic yg anda pilih tu dan kemudian klik (download png)

contoh transparent pic tadi yg anda boleh move teros menggunakan photoshop...

Artikel Berkaitan