Wednesday 9 January 2013

Pentax menyertai pembuatan KAMERA KOMPAK


Pentax menyertai pembuatan KAMERA KOMPAK



Sebuah kamera berjenama "Pentax Scuderia" Design Retro Camera dicipta dengan Reka Bentuk Brass klasik.  Walau bagaimanapun,Pentax memasuki pasaran kamera kompak dengan harga $499,95 bagi model MX-1 yang pertama.Kamera Vintaj gaya sepanjang garis X20 FUJIFILM - masih lagi menarik perhatian orang ramai.

Setakat yang saya boleh beritahu, Pentax masih dalam jejak langkah mengembara. Malangnya,kamera Pantex MX-1 menggunakan sensor BSI YANG telah menjadi popular akhir-akhir ini, sebaliknya, spesifikasi agak setanding dengan model seperti Olympus XZ-2 atau Samsung EX2F, kedua-duanya juga mempunyai 1/17-inch BSI sensor.Pentax MX-1 mempunyai 12 megapixel. Ia mampu menangkap dengan cepat, walaupun skrin tidak besar,mempunyai Frame - f1.8-2.5 28-112mm.

Ciri - ciri lain termasuk ialah mempunyai resolusi skrin yang agak tinggi iaitu 3-inci dengan paparan jelas, 1080/30p video H.264, dan sensor peralihan penstabilan.

Walaupun terdapat banyak kata-kata negatif mengenai kamera ini,namun tiada apa yang menghalangnya keluar di pasaran untuk semua peminat kamera.Pentax MX-1 mampu memenuhi beberapa keperluan yang tidak terdapat dalam pasaran kamera lain. Saya rasa kita akan melihat Pantex MX-1 dipasaran.Ia kemungkinan dijadualkan untuk penjualan pada bulan Februari 2013.


                                          Terdapat lebih 50 jenis warna bagi kamera Pantex MX-1


Sumber rujukan: CNET UK

Artikel Berkaitan