Monday 20 May 2013

Google Play Books Membolehkan Pengguna Memuat Naik ebook dan Dokumen



Kemas kini untuk Android dan IOS akan membolehkan pengguna untuk memuat naik 1,000 fail PDF dan EPUB yang boleh disegerakkan pada web dan telefon pintar dan tablet.

Perkhidmatan Play Books Google mendapat kemas kini yang membolehkan pengguna untuk memuat naik e-buku atau dokumen lain ke jaringan awan untuk mewujudkan perpustakaan dalam talian yang boleh dikongsi dengan pelbagai alat-alat.

Kemaskini kepada Android dan IOS versi aplikasi e-reader akan membolehkan pengguna untuk memuat naik sehingga 1,000 fail PDF dan EPUB kepada Google Play locker mereka. Fail boleh dimuat naik dari komputer pengguna atau diimport dari Google Drive, selagi fail adalah kurang daripada 50MB dalam saiz.
Sebaik sahaja dimuat naik ke perpustakaan, fail akan boleh dibaca di web, serta Android dan IOS telefon pintar dan tablet. Kedudukan fail-fail 'halaman, penanda buku, dan nota kemudian akan syncable antara setiap peranti yang diingini, yang membolehkan pengguna untuk terus membaca di mana mereka berhenti apabila mereka menghidupkan peranti.
Ciri-ciri ini perlu memberi Google berjalan di atas iBooks aplikasi Apple, yang pada masa ini tidak menyokong kandungan yang dimuat naik pengguna.

sumber rujukan: cnet.com

Artikel Berkaitan